Z pewnością odnotowali Państwo w ostatnim czasie zmiany w wynikach wyszukiwarki Google. Wiele z Państwa firmowych stron na tym ucierpiało. Firma z Mountain View (czyli Google) zmieniło algorytmy wyszukiwania, wprowadzono nowy, bardziej semantyczny system o nazwie Koliber oraz zaktualizowano algorytm Pingwin do wersji 2.1.
W związku z nowym algorytmem – zmianie ulegają zasady pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Możemy zauważyć, że zapytania w innych wyszukiwarkach, niezależnych od Google, czyli np. Bing, Yahoo – nie uległy zmianie i znacząco różnią się od tych, uzyskiwanych z Google.
Mniejsze znaczenie ma obecnie dla Google ilość linków prowadzących do strony, większe – ich jakość. Tak zwane „farmy linków”, katalogi, pressel pages zawierające bełkot, niespójne i nielogiczne teksty – nie mają obecnie przyszłości. Straciły całkowicie znaczenie, a tym samym – straciły na pozycji witryny firm, które znajdowały się w indeksie wymienionych katalogów i farm linków.
Jak odbudować swoją pozycję w wynikach wyszukiwania? To dość skomplikowany proces. Przede wszystkim – musimy porzucić dotychczasowe metody pozycjonowania. Jeśli zwracają się Państwo do firm pozycjonerskich – zwróćcie uwagę, jakie metody będą Państwu oferować – to bardzo istotna rzecz! Obecnie przy pozycjonowaniu kładziemy nacisk na media społecznościowe. Google promuje działania związane przede wszystkim ze swoim Google +.
Kolejne istotne czynniki do poprawy naszej pozycji to: nieco inna niż dotąd technika optymalizacji witryny, nieco inne niż dotąd zakotwiczenie fraz (anchor), używanie mikroznaczników, nie obejdzie się również bez przydatnych narzędzi Google Webmasters Tools.
Należy pamiętać, że obecnie wyszukiwarka Google nie przeszukuje stron szukając jedynie fraz wpisanych w polu wyszukiwania – lecz stara się domyśleć, co osoba szukająca ma na myśli – analizując zapytanie, miejsce pobytu osoby, jej wcześniejsze wyszukiwania i strony, które odwiedziła.
Do momentu wprowadzenia nowego algorytmu – prawidłowe pozycjonowanie było nie lada sztuką …, natomiast obecnie, po wprowadzeniu zmian przez Google – stało się częścią skomplikowanej sztuki SEO, osobną dziedziną webdesign-u i technik marketingowych. Poznanie i swobodne poruszanie się w tej tematyce wymaga obecnie wiedzy i umiejętności z zakresu wielu dziedzin – informatyki, programowania, analizy rynku, marketingu, psychologii, mediów.
Przypominamy, że nasze Biuro Rachunkowe oferuje również profesjonalne usługi pozycjonowania, a co najważniejsze – zgodne z najnowszym algorytmem Google.
autor: Biuro Rachunkowe Łukasz Grochowski