Rejestr VAT

24
mar

Każdy podatnik, który prowadzi działalność gospodarczą, ma w związku z tym faktem określone obowiązki. Musi na przykład zająć się prowadzeniem ewidencji, dzięki której będzie można sporządzać miesięczną lub kwartalną deklarację podatkową. W tejże ewidencji, przez cały okres rozliczeniowy, przedsiębiorca zobowiązany jest do tego, aby na bieżąco lub po zakończeniu okresu rozliczeniowego, dokonywać wpisów, które dokładnie będą odzwierciedlały dokonane przez niego transakcje gospodarcze. Później, w ujęciu zbiorczym, musi przenieść je do deklaracji podatkowej.

Podatnik, który prowadzi ewidencję VAT, nie musi wcale ujmować w niej faktur, które będą dokumentować nabycie towarów i usług, które związane było tylko i wyłącznie z czynnościami, jakie zwolnione są od podatku, lub które są nieopodatkowane czy też te, które nie dają przedsiębiorcy prawa do odliczenia podatku naliczonego.

Ewidencję dla celów VAT przedsiębiorcy muszą prowadzić niezależnie od innych tego typu rejestrów. Zatem obowiązek ten istnieje nawet wówczas, kiedy prowadzi się księgę rachunkową, książki przychodów i rozchodów itp. W przypadku podatku VAT podatnicy zobowiązani są do prowadzenia dwóch ewidencji. Muszą one być prowadzone niezależnie. Pierwszą ewidencją jest ewidencja sprzedaży, w której odzwierciedlona zostaje sprzedaż w danym okresie rozliczeniowym. Drugi rejestr, w którym wykazywane są zakupy, nazywany jest ewidencją zakupów.

źródło: www.infakt.pl

Poradnik Przedsiębiorcy

Zapraszamy do zapoznania się z zawartością naszego Poradnika Przedsiębiorcy. Poradnik został przygotowany w sposób profesjonalny i wyjaśniający podstawowe zagadnienia związane z prowadzeniem działalności.

Dowiedz się więcej

Nasze biuro:

 

System do wystawiania faktur i zarządzania dokumentacją księgową

W trosce o naszych klientów stworzyliśmy specjalny system zarządzania fakturami. Jest wyjątkowo prosty w obsłudze, gdyż posiada intuicyjny interfejs. Pozwala uporządkować i ujednolicić faktury według jednego schematu.
Każdy nasz klient otrzymuje dostęp do systemu gratis.

ul. Kilińskiego 20
05-500 Piaseczno
e-mail: biuro@rachunkowe-piaseczno.pl
telefon: 505 029 799

Godziny pracy biura:
8 – 17 – od poniedziałku do piątku

Współpraca

213