Podatek 75 procent za nieujawnione dochody

20
lip

Organ podatkowy ustala wysokość przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych biorąc pod uwagę poniesione przez podatnika w roku podatkowym wydatki oraz wartość zgromadzonego w tym roku mienia. Gdy wydatki nie mają pokrycia w mieniu, które zostało zgromadzone przed ich poniesieniem lub nie pochodzi z przychodów uprzednio opodatkowanych bądź wolnych od opodatkowania, podatnik musi zapłacić 75% dochodu.

Tak wysokim podatkiem zostają obciążone osoby, które nie informują urzędu skarbowego o dodatkowym źródle przychodu.

Przed wszczęciem postępowania w sprawie przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach, urzędy skarbowe zbierają informacje o: zgromadzonym mieniu i wydatkach osób podejrzewanych o uzyskiwanie przychodów z nieujawnionych źródeł. Fiskus w szczególności interesuje się nabywcami nieruchomości i ruchomości o znacznej wartości, osobami korzystającymi z luksusowych usług (np. wycieczek), posiadające lokaty bankowe i rachunki w wielu bankach, również osoby niedeklarujące żadnych dochodów – lecz ponoszące znaczne wydatki. Urząd skarbowy interesuje się przede wszystkim tymi podatnikami, u ktorych możliwe jest wystąpienie ryzyka nieujawnionego majątku. Decyzje o tym fiskus podejmuje między innymi: w oparciu o informatyczne bazy danych, dane z urzędu celnego, z jednostek administracji samorządowej, z sądu na wniosek dotyczący konkretnej osoby, ze składanych w urzędzie deklaracji, rownież z danych dotyczących zakupu lub sprzedaży nieruchomości bądź innych rzeczy, wszelkie akty notarialne, informacje o kredytach, a także informacje przesyłane przez inne urzędy. Czasami źródła informacji o podatnikach są anonimowe.

Należy dodać, że w przypadku gdy urząd skarbowy uzna, że dana osoba ukrywała swoje dochody, wyda decyzję ustalającą zobowiązanie podatkowe. Od tej decyzji podatnik może odwołać się do izby skarbowej.

Poradnik Przedsiębiorcy

Zapraszamy do zapoznania się z zawartością naszego Poradnika Przedsiębiorcy. Poradnik został przygotowany w sposób profesjonalny i wyjaśniający podstawowe zagadnienia związane z prowadzeniem działalności.

Dowiedz się więcej

Nasze biuro:

 

System do wystawiania faktur i zarządzania dokumentacją księgową

W trosce o naszych klientów stworzyliśmy specjalny system zarządzania fakturami. Jest wyjątkowo prosty w obsłudze, gdyż posiada intuicyjny interfejs. Pozwala uporządkować i ujednolicić faktury według jednego schematu.
Każdy nasz klient otrzymuje dostęp do systemu gratis.

ul. Kilińskiego 20
05-500 Piaseczno
e-mail: biuro@rachunkowe-piaseczno.pl
telefon: 505 029 799

Godziny pracy biura:
8 – 17 – od poniedziałku do piątku

Współpraca

213